
Taraf'ýn finansörü Fethullah!

    Aydýnlýk Dergisi, Ahmet Altan'ýn maaþýna varana kadar Taraf'ýn finans kaynaðýný yazdý.  Ýþte Aydýnlýk dergisi tarafýndan ileri sürülen
iddialar:
 
 DÜÐMEYE BASILDI, DÖRT KOLDAN PARA AKIYOR
 
 Taraf'ýn finansörü Fethullah!
 
 Taraf'ý çýkaran Alkým Gazetecilik, 1992'ye kadar küçük bir yayýneviyken ve batma noktasýndayken birdenbire durumu düzeltti.
Alkým Yayýnevi'nin borçlarýný Fethullah baðlantýlý Albaraka Türk çekleriyle ödemesi yayýncýlarýn dikkatini çekmiþti. O tarihten sonra,
birileri, Savaþ ve Baþar Arslan kardeþlere 'yürü&hellip;' dedi. AKP iktidarýyla birlikte ise 'kanatlandýlar' ! Arslan kardeþler,
Brüksel'de büro açýp AB'yle de iliþkiye geçtiler&hellip;     Fethullahçý gladyo TSK'ya karþý Ergenekon operasyonunu baþlatýrken,
Pentagon, Taraf için de düðmeye bastý.Yasemin Çongar, Amerika'dan görevli olarak gönderildi. Burada, ABD Ýstanbul
Baþkonsolosluðu kollarý sývadý. 'Vataný bir kadýn memesine satarým' sözüyle meþhur Ahmet Altan, 30 bin YTL maaþla gazetenin
kuruluþ görevini üstlenmesi için ikna edildi. Taraf yayýna baþladýktan sonra ayrýlacaðýný söylemiþti, ayrýlmadý, genel yayýn yönetmeni
oldu.  Gazetenin sahibi, Alkým Gazetecilik adýna Baþar Arslan oldu. Ahmet Altan'ýn belirttiðine göre Baþar Arslan yayýn çizginse hiç
karýþmadý,
 odasýný bile Altan'a býrakýp gitti.
 
 ÝLK DESTEK FETHULLAH CEMAATÝNDEN  
 Ahmet Altan 10 Kasým 2007 tarihli Zaman gazetesinde yayýmlanan röportajda, Taraf gazetesinin ilan gelirlerine dayanacaðýný
söylemiþti.  15 Kasým 2007 tarihinde yayýna baþlayan Taraf'taki ilanlara bakýyoruz, 'Alkým Yayýnlarý' dýþýnda, 2008'e kadar ilk bir
ayda 'Kimse Yok mu Yardýmlaþma ve Dayanýþma Derneði' aðýrlýkta. Kimse Yok mu Derneði 2002 yýlýnda Fethullah'ýn Samanyolu
Televizyonu bünyesinde 'Kimse Yok mu?' programý ile baþladý. AKP iktidarý Kimse Yok mu Derneði benzeri vakýf ve dernekler
için gelir vergisi kanununu deðiþtirdi, bu derneklere yapýlan baðýþlar vergiden muaf tutuldu&hellip;
 
 'Kimse Yok mu Yardýmlaþma ve Dayanýþma Derneði', þimdi 5 kýtada faaliyet yürütüyor, katrilyonlara hükmediyor.  Uzmanlar,
Fethullah cemaati üzerinden aktarýlan paralarýn asýl kaynaðýnýn Amerika olduðunu, Soros'un açýk toplum enstitüsünden geldiðini
belirtiyorlar.  Devletin Halkbank ve Vakýfbank'ý ile Fethullah Gülen, daha ilk aydan Taraf'a ilan verenler arasýndaydý!
 
 DEVLETÝN TMSF'SÝ BASTI, DAÐITTI  
 Taraf'ýn tanýtým ilanlarý da Fethullahçý Zaman gazetesi tarafýndan yayýmlandý. Hem Zaman, hem Fethullah'ýn diðer yayýn organý
Aksiyon, Ahmet Altan ve Yasemin Çongar röportajlarýyla gazetenin tanýtýmýný yaptý. Taraf'ýn iki de transferi var Zaman'dan. Biri,
bildiðiniz Etyen Mahçupyan, öbürü Gülen bursuyla Amerika'da eðitim gören Leyla Ýpekçi. Taraf, bir devlet kuruluþunun, TMSF'nin
elindeki Sabah'ýn baský tesislerinde (Princity) basýldý, daðýtýmýný da TMSF'ye teslim edilen Merkez Daðýtým yaptý. Alkým'larýn TMSF
Baþkaný Ahmet Ertürk'le yakýn iliþkisi olduðu belirtiliyor. Sabah gazetesi tüm tesisleriyle birlikte Damat Bey'in Çalýk Holdingine
devredildikten sonra ise Taraf, yine ayný tesislerde basýlýyor, yine Çalýk Holding'in elindeki Turkuvaz Daðýtým tarafýndan daðýtýmý
yapýlýyor. Çalýk dýþýndaki taliplilerin Sabah ihalesinden en ufak bir ses çýkarmadan çekilmesinde de Amerikan-Ýsrail diplomatlarýnýn
ya da istihbarat kuruluþlarýnýn etkisi var mýdýr, ne dersiniz?
 
 ALTAN, 'EGEMEN GÜÇ'TEN DAHA FAZLA DESTEK TALEP EDÝYOR  
 'Eðer sizin sattýðýnýz mal zararla satýlýyorsa, bu zararý baþka yerden karþýlamak zorundasýnýz' demiþti Ahmet Altan, Taraf gazetesi
çýkmadan 5 gün önce. 10 Kasým 2007 tarihli Zaman'da yayýmlanan röportajda Altan, sözlerini þöyle sürdürüyordu: 'Bu da sizi bir yere
karþý boynu eðik hale getirir. O yerin neresi olacaðýna siz kendiniz karar verirsiniz. Ya bir iktidardýr, ya bir hükümettir, ya
egemen bir güçtür, ya size ilan verecek olandýr. Biz hiç kimseye karþý boynumuz eðik olsun istemiyoruz. 1 YTL'den satmamýzýn
nedeni bu.'      Ahmet Altan'ýn anlattýðýna göre Fethullah cemaatinden gelen ilan paralarý ile iktidarýn baský-daðýtým desteði,
gazetenin 1 milyon liradan daha ucuza satýlmasýna olanak vermiyordu. Daha büyük paralar gerekiyordu. Kendi deyimiyle
'Vatan satýcýsý' Altan, baðlý olduðu 'egemen güç'ten daha fazla destek talep ediyordu. O destek 4 ay içinde geldi. Taraf, 8 Mart
2008 tarihinden itibaren 40 kuruþa düþürüldü.  
 AYDA EN AZ 500 BÝN DOLAR!
    40 kuruþa gazete çýkarmak, ayda en az 500 bin dolar zarar demek. Yayýn sektöründen iþadamlarý, 'Matbaanýz ve daðýtým þirketiniz
yoksa, zarar 1 milyar dolara yaklaþýr' diyor. Taraf, ilk 4 aylýk yayýn çizgisiyle bu parayý 'hak etmiþti'! Pentagon güdümlü Fethullahçý
gladyo da daha çok satan bir 'tetikçi gazete'ye ihtiyaç duyuyordu. Deðiþik gazetelerdeki baðlantý mekanizmalarý artýk temel
operasyonlar için yeterli sonuç vermiyordu.  ABD-Ýsrail baðlantýlý Fethullah sermayesi daha aktif bir biçimde Taraf'a para
akýtmalýydý.      4. ayýnda, Taraf gazetesine ve Alkým Yayýnevi'ne 'çok büyük para akýþýnýn baþladýðý' belirtiliyor.  Taraf odaklý para akýþý
ve karmaþýk iliþkiler öyle boyutlara geldi ki, Aydýnlýk'ýn edindiði bilgilere göre, 40 yaþýnda medya patronu olan Baþar Arslan þu sýralar
paniðe kapýlmaya baþladý. 
    ÝLK BÜYÜK ERGENEKON BASKININDAN 13 GÜN ÖNCE
    Taraf gazetesinin 40 kuruþa düþürüldüðü tarih 8 Mart.  Fethullahçý gladyonun üçüncü ve ilk geniþ kapsamlý Ergenekon operasyonunun
tarihi 21 Mart. 21 Mart'ta Türkiye, Ýþçi Partisi Genel Baþkaný Doðu Perinçek'ten, Cumhuriyet, Aydýnlýk ve Ulusal Kanal Genel Yayýn
yönetmenlerine, Prof. Dr. Kemal Alemdaroðlu'na varan geniþ çaplý bir operasyonla sarsýldý. Ýþte, Taraf o günler için çýkarýlmýþtý.
 
 FETHULLAHÇI ÝSTÝHBARATIN PSÝKOLOJÝK SAVAÞ BÜLTENÝ
    Taraf iþin öylesine göbeðindeydi ki, sanýk avukatlarýna gösterilmeyen 'belgeler' Fethullahçý gladyo tarafýndan Taraf'a servis

Türkçü Toplumcu Görüþ, Türkçü Bilinçlenme, Türkçü Toplumcu Yol, Büyük Uyanýþ, Uyan Türk

http://turkcutoplumcu.org Joomla TR! Oluþturma: 10 September, 2010, 01:36



ediliyordu. Bunlarýn en çarpýcýsý, baskýndan önce Alkým Yayýnlarý'nýn Ankara'daki bürosundan Taraf'a fakslandýðý anlaþýlan 'Yargýtay
Krokisi' belgesiydi&hellip; Fethullah, Taraf'ý yalnýz parayla deðil, kirli haberlerle de besliyor. Taraf, Fethullahçý istihbaratçýlarýn
servis ettiði haberlerle çýkýyor. Emniyet'te yuvalanmýþ F tipi istihbaratçýlarýn basýn bülteni gibi. Ahmet Altan'ýn medyayý peþlerinden
sürükleme iddiasýyla, 'Babýâli'nin kimyasýný deðiþtireceðiz!' sözleri böylece anlam kazanýyordu.  
 Gazete hem F tipi istihbaratçýlarýn yürüttüðü psikolojik savaþýn aracý misyonunu yürütüyor, hem de haber kaynaklarýnýn Genelkurmay'
dan olduðu yalanýný ortaya atýyor. Bu da tipik bir istihbaratçý numarasý. Fethullahçý Gladyo'nun çok sýk baþvurduðu bir tertip. 
    HER GÜN SATIR SATIR ÇEVÝRÝSÝ YAPILIP, AB'YE SUNULUYOR
    Gazeteyi çýkaran Alkým Yayýnevi'nin sahibi Savaþ-Baþer Arslan kardeþler, Brüksel'deki bürolarý kanalýyla Avrupa Birliði'yle de
iliþkiye geçtiler. Taraf gazetesi'nin satýr satýr çevirisi yapýlýp her gün Avrupa Birliði'nin önüne konuluyor! AB, gazetelere doðrudan hibe
yapamýyor ama yayýnevlerine yapabiliyor. Alkým Yayýnevi'nin, Ahmet Altan'ýn 'Ýçimizdeki Bir Yer' adlý romanýnýn, 2004'te AB
parasýyla basýldýðý belirtiliyor. 1 milyon adet basýlýp maliyetinin 4'te biri fiyatýna satýlan Altan projesi, AB fonlarýnca desteklendi.
Gazete bayilerine kadar ulaþtýrýlan kitap için bakkallara bile standlar yerleþtirmiþti. Ardýndan, Alkým yayýnlarý Sabah Gazetesi'yle
iþbirliði yaparak Milli Eðitim Bakanlýðý onaylý Yüz Temel Eser'i basmýþtý. AB ile kurulan bu köklü iliþkilerin, bugün para kanallarýnýn
çeþitlenmesinde etkili olduðu belirtiliyor.
 
 HARÝRÝ'DEN ULUSLARARASI AF ÖRGÜTÜ'NE&hellip;  
 Haziran alýndan itibaren Taraf'ta yayýmlanan ilanlar çoðaldý ve çeþitlendi: Uluslararasý Af Örgütü, Toplum Gönüllüleri Vakfý, Asya
Finans&hellip; Ýsrail-MI6 baðlantýlý Hariri'ye satýlan Türk Telekom'un tam sayfa ilanlarý Taraf'ta dikkat çekici sýklýkta yayýmlanýyor.
Ýlan, bir gazeteye para aktarmanýn yasal ve gözle görülür yöntemi. Ama tek yöntem  deðil.  Bir bankacý, 'Unutmayýn Türkiye'de para giriþ
çýkýþý çok kolaydýr. Hiç bir denetim yok' diyor. 
    TARAF AKP'YÝ HÝZAYA SOKUYOR     Taraf, Nisan-Mayýs aylarýnda yaptýðý yayýnlarda 'Ergenekon Ordu'ya uzanmalý'
kampanyasý yürüttü. Bu yayýnlar sýrasýnda Taraf, Tayyip-Gül bölünmesinde açýkça Abdullah Gül yanlýsý yayýn yaptý. Zamanýnda Taraf'a
destek veren Tayyip Erdoðan, bu kez Taraf gazetesinde 'korkaklýkla' suçlandý&hellip;
 
 Yasemin Çongar, 2 Haziran 2008 tarihli Aksiyon'da yayýmlanan röportajýnda þöyle  diyordu:  
 'Diyelim ki AK parti büyük bir pazarlýk yaptý, Ergenekon'u güdük býraktý, AB konusunda zaten durgun olan politikasýný sürdürme sözü
verdi, diyelim ki devletin antidemokratik alýþkanlýklarýný ve uygulamalarýný sorgulamayacak noktaya geldi, o zaman kapatýlmaz
belki; ama AK Parti, AK Parti olmaktan çýkar.. Bu toplum da önümüzdeki seçimde baþka bir parti bulur kendine.'
 
 PSÝKOLOJÝK SAVAÞIN KARARGÂHI  
 Haziran'dan itibaren Taraf gazetesi, hemen her gün TSK'ya karþý bir yalan uydurup manþetine taþýdý. Ýþte birkaç manþet 'haber':   
 - Genelkurmay'ý n yeni kontrgerilla planý (2 Haziran).
 - Asker- Rektör kumpasý (8 Haziran).
 - Yakýnda darbe olacak (10 Haziran).
 - Genelkurmay'ýn Türkiye'yi biçimlendirme planý (20 Haziran).
 - Daðlýca baskýný biliniyordu (25 Haziran).
 
 ORG. BÜYÜKANIT: O GAZETEYÝ FÝNANSE EDEN KÝM ONA BAKIN!
    Genelkurmay Baþkaný Orgeneral Yaþar Büyükanýt, 20 Haziranda Deniz Kuvvetleri Komutanlýðý duvarýna asýlan Atatürk Rölyefi'nin
açýlýþ töreni sonrasýnda verilen resepsiyonda þunlarý söyledi; ' O gazeteyi finanse eden kim, siz ona bakýn; bakýn sadece o
gazetenin finansörü diyorum.' Orgeneral Büyükanýt'ýn 'O gazete' dediði Taraf.  Genelkurmay Baþkaný, ayný resepsiyonda þunlarý da
söyledi; 'Dünyada bu kadar saldýrýya uðrayan baþka bir silahlý kuvvetler var mý? Hele ki bu dönemde. Terörle mücadelede en baþarýlý
olduðu bir sýrada.' Gazete, 20 Haziran 2008 tarihli sayýsýnda, Genelkurmay Karargahý'nda
 hazýrlandýðýný iddia ettiði bir dökümaný manþet yapmýþtý. Ýþte Org. Büyükanýt da 'o gazetenin finansörü' nü bu son saldýrýdan sonra gündeme
getirdi. Aydýnlýk'a ulaþan bilgiye göre Genelkurmay Baþkaný, bunlarý söylerken 'finansörün' kim olduðunu da bilerek söylüyordu. Ama
Taraf'ýn Genel Yayýn Yönetmeni Ahmet Altan, Fethullahçý para kaynaklarý apaçýk olduðu halde, bu sefer de Genelkurmay
Baþkaný'ný 'bildiði para kaynaðýný açýklamaya' çaðýrdý. Gazetenin 22 Haziran 2008tarihli manþeti de bu yöndeydi.
 
 &hellip; VE 1 TEMMUZ
 
 Türk Silahlý Kuvvetleri'nden emekli iki subayýn, Org. Hurþit Tolon ve Org. Þener Eruygur'un tutuklanmasýyla sonuçlanan son
operasyonla birlikte Taraf, adeta bayram ilan etti. 2 Temmuz günkü manþet þöyleydi: Cumhuriyet tarihide ilk defa/ Darbeci
paþalar göz altýnda. 6 Temmuz 2008 tarihli Taraf'ýn manþeti þöyleydi: Yargýlanacaklar! Ayný gün, Emekli Oramiral Özden Örnek'e ait
olduðu öne sürülen 'Darbe günlükleri' Taraf gazetesince yeniden piyasaya sürüldü.. Taraf bununla da kalmadý, bir darbe planý daha
piyasaya sürdü. Operasyon günü Taraf yine TSK'ya saldýrý halindeydi. 1 Temmuz günü
 Taraf gazetesi, CÝA'nýn kontrolündeki Tuncay Güney'in ifadelerine dayanarak, Ordu'nun bölündüðünü öne süren bir manþetle
çýkmýþtý&hellip; 
    NEDEN TSK HEDEF?
    Yasemin Çongar, Aksiyon'daki röportajýnda TSK'yý neden hedef aldýklarýný anlattý. 1 Mart Tezkeresinin reddedilmesi
Çongar'da, onlarýn jargonuyla travma yaratmýþ anlaþýlan. 'Amerikan Merkezî Kuvvetler Komutanlýðý askerleri gemide bekliyordu
Türkiye üzerinden Irak'a geçmek için. Son anda savaþ planlarý bozuldu' diyor Çongar, 'Amerika'nýn çýkarlarý Irak'ýn bölünmemesinden
yana.  Yine o çýkarlar, Irak'ýn bugünkü federal yapýsýný koruyarak Türkiye ile saðlam iliþkiler kurmasýný gerektiriyor. ' Ahmet Altan da
Zaman'a konuþurken TSK'nýn Kuzey Irak operasyonuna þiddetle karþý çýkýyor ve þöyle diyor:
    'Bunun bedelini kim ödeyecek? Onlar mý, çocuklar mý?' Yine Yasemin Çongar, 'Genç Siviller'in düzenlediði bir panelde
'Ergenekon sadece toplum düþmaný deðil, dünya düþmaný bir örgüt' diyordu, 'Türkiye'yi dünyadan koparmaya çalýþýyor.' Kimden? Çongar'ýn

Türkçü Toplumcu Görüþ, Türkçü Bilinçlenme, Türkçü Toplumcu Yol, Büyük Uyanýþ, Uyan Türk

http://turkcutoplumcu.org Joomla TR! Oluþturma: 10 September, 2010, 01:36



yanýtý þöyle: 'Baþta Avrupa Birliði'nden, ABD'den ve diðer ülkelerden de.'
 
 TSK DÜÞMANLIÐI, TARAF ÝÇÝNDE DE TARTIÞMA YARATTI
    Taraf'ýn yayýnlarý gazetenin kadrosu içinde de tartýþma yarattý. Mayýs ayý içinde bazý muhabirler gazeteden istifa etti. 27 Mayýs
2008 tarihli Gerçek Gündem internet sitesinde 'Ahmet Altan'a istifa þoku' baþlýðýyla yer alan habere göre istifacýlar arasýnda Alev
Er de vardý:   
 'Taraf Gazetesi'nin yayýn politikasýna dayanamayan yedi kiþi iliþiðini kesti. Taraf Gazetesi'nin Fethullah Gülen-Abdullah
Gül hayranlýðý çalýþanlarýný da býktýrdý. Gazetenin yedi çalýþaný yönetime istifasýný sundu. Gazetecilerin ayrýlma gerekçesinin 'yayýn politikasý'
olduðu öðrenildi&hellip;' 'Bize böyle bir gazete yapýlacaðý söylenmemiþti' diyordu ayrýlanlar. 'Demokrat, sivil, özgürlükçü bir gazete
yapýlacaktý. Ancak 17 Mayýs günü Deniz Gezmiþ hakkýnda (ýrkçý-yabancý düþmaný) diye bir yazý basýldý. Herkesin kafasý karýþtý. Biz de bu
tablo içinde görünmek istemedik.' Bir baþkasý þöyle konuþuyordu: 'Fethullah Gülen ve Abdullah Gül yanlýsý gazete yapýlýyor. Belgesiz
bilgisiz bir þekilde TSK karþýtý haberler yer alýyor. Bunu anlatmaya çalýþtýk. Ama kimse dinlemedi.' Haziran baþýnda ise bir kýsým
Alkým Kitapevi üyeleri 'sola ve devrimci deðerlere karþý kampanya baþlattýðý için' üyeliklerinden istifa ettiler. 'Biz artýk niyetin ne
olduðunu anlamýþ bulunuyoruz' diyordu istifacýlar, 'Vakit, Yeni Þafak, Zaman gibi bir yayýn olacaksa Taraf gazetesi, kimsenin
tuttuðu yok. Ancak net olarak açýklasýn, Truva atýný kimse oynamasýn!'
 
 ÝSRAÝL KONSOLOSLUÐU'NDAN TARAF'A ZÝYARET  
 Yalnýzca Amerikan Konsolosluðu deðil Taraf için kollarýný sývayan. Gerçek Gündem adlý internet gazetesi, 8 Temmuz günü Taraf
Gazetesi'ni Ýsrail Konsolosluðu'nda görevli bir kadýn ile bir erkeðin ziyaret ettiðini yazdý. Ziyaretçilere üç de koruma eþlik etmiþti..
Haberde þu satýrlara yer verildi:
    Taraf'ýn Ýstanbul Kadýköy'deki bürosunu ziyaret eden Ýsrail konsolosluðu yetkilileri, binaya zýrhlý bir araçla geldi. Taraf'taki
gazetecilerin Gerçek Gündem'e verdiði bilgiye göre, Ýsrail yetkilileri önce Yasemin Çongar'la ardýndan ise Ahmet Altan'la görüþtü.
Ziyaretçiler, Altan ve Çongar, daha sonra hep birlikte yemeðe çýktýlar.
 
 Yasemin Çongar'ýn baþka görevleri de var Taraf için ta Amerika'dan getirilen Yasemin Çongar, 'Milliyet'in önerdiði tepe yöneticilik
teklifini de baðýmsýz gazetecilik yapabilmek adýna reddettiðini' anlattý orda burda.  Ayrýca onun görevi gazetecilikle, hatta Taraf'la
sýnýrlý deðildi. 2 Haziran 2008 tarihli Aksiyon'da þöyle diyordu Çongar: 'Batý artýk Türkiye ile iliþkilerini tamamen devlet üzerinden deðil,
iþ dünyasý ve sivil toplum üzerinden de kurmaya baþladý. Sadece Ýstanbul ve Ankara'yla deðil, Anadolu ile de temas ediyorlar
artýk. Taraf için döndüðümden beri 7 ay içinde birkaç kez Güneydoðu'ya gittim, Orta Anadolu'yu 10 yýl aradan sonra gördüm&hellip;'
Çongar'la kol kola gördüðümüz isimlerin baþýnda Yýldýray Oður geliyor. Oður, 'Genç Siviller' adlý örgütün baþkaný. Soros'tan besleniyor,
Türkiye'de de 'turuncu devrim' denemesine hazýrlanýyorlar. Adlarý daha yeni duyulmuþtu ki, Abdullah Gül  Cumhurbaþkanlýðýna
getirilir getirilmez Yýldýray Oður'u köþkte konuk etti.  Oður, Genç Siviller'in simgesi olan kýrmýzý Convers marka ayakkabý hediye etti.
Cumhurbaþkaný'na; 'asker postalýný protesto' anlamý taþýyordu Gül'e verilen hediye.  

Türkçü Toplumcu Görüþ, Türkçü Bilinçlenme, Türkçü Toplumcu Yol, Büyük Uyanýþ, Uyan Türk

http://turkcutoplumcu.org Joomla TR! Oluþturma: 10 September, 2010, 01:36


